ایده های پلیمری

ایده های پلیمری خلاقانه که شاید برایتان جذاب باشد!

ایده های پلیمری

ایده های پلیمری خلاقانه که شاید برایتان جذاب باشد!

طی چند سال اخیر، صحبت های زیادی از زیان آور بودن پلاستیک ها و آلودگی محیط زیست با این مواد شنیده ایم. در این وبلاگ به این موضوع می پردازیم که این مواد پلاستیکی آنقدرها که می گویند هم ترسناک نیستند و با ایده های خلاقانه، می توان از دور ریختن این مواد جلوگیری کرد و اشیای جالبی تولید کرد.

۸ مطلب در مهر ۱۳۹۹ ثبت شده است

مشخصه یابی پلیمرها شامل تعیین توزیع وزن مولکولی، ساختار مولکولی، مورفولوژی پلیمر، خواص حرارتی، خواص مکانیکی، و شناسایی هرگونه افزودنی موجود در پلیمر است. این کار یک فرایند پیچیده و چندجانبه است که بایستی توسط افرادی با سالها تجربه و دارای پیش زمینه آموزشی قوی صورت گیرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مهر ۹۹ ، ۱۰:۱۹
رضا علویان

خمیر پلیمری ماده اصلی مورد استفاده در ساخت مجسمه های پلیمری می باشد و شرکت استدلر آلمان یکی از تولید کنندگان آن با نام تجاری خمیر فیمو است. البته این خمیر پلیمری با نام های تجاری مختلقی در دنیا تولید می شود که در بارار ایران عموما” با عنوان خمیر فیمو شناخته می‌شوند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مهر ۹۹ ، ۱۴:۴۴
رضا علویان

ویژگی کشش از مهم­ ترین خواص مکانیکی در مشخصه­ یابی پلیمرها به حساب می ­آید. بررسی این خاصیت از ضروری­ترین قسمت­ های تولید و فرآیند محصولات پلیمری است. به ­گونه­ ای که با بررسی آن پیش از خواص حرارتی، نوری و رئولوژیکی، امکان مقایسه مواد، کنترل کیفیت و بهبود خواص در اختیار تولیدکنندگان قرار می­ گیرد. این ویژگی­ ها، رفتار پلیمرها را تحت نیروی کشش، نظیر استحکام (strength)، سفتی (stiffness)، تُردی (brittleness)، سختی (hardness) و ارتجاع ­پذیری (resilience) را در مقابل تنش نشان می­ دهد.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ مهر ۹۹ ، ۱۶:۵۹
رضا علویان

تمام دغدغه ی ما در تدوین این مقاله جواب این پرسش بوده: تزریق پلاستیک(plastic injection) واقعا چیست؟ چگونه کار میکند؟ درآمد آن چقدر است؟ برای دستیابی به آن از کجا شروع کنیم؟ پس اگر این سوالات ذهن شما را نیز درگیر کرده  تا انتهای مطلب همراه ما باشید تا پاسخ خود را بیابید!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ مهر ۹۹ ، ۱۶:۲۰
رضا علویان

شرکت Sica ماشین جدیدی برای تولید مادگی و همچنین خمش مورد استفاده در لوله های PVC ،PP، PE و ABS ساخته که بسیار سریع عمل می کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ مهر ۹۹ ، ۱۶:۲۴
رضا علویان

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در ادامه سفر خود از اسکله های صادراتی بندر ماهشهر، طرح های توسعه ای شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در ماهشهر و طرح پتروناد بازدید کرد در جریان آخرین دستاوردها و نیز  فعالیت های انجام شده در این مجموعه ها قرار گرفت.

برگزاری جلسه با مدیران سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و برگزاری جلسه با شرکت پتروناد از دیگر برنامه های مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در این برنامه بازدید بود.

بهزاد محمدی معاون وزیر در امور پتروشیمی پس از بازدید از مرکز ماهشهر شرکت پژوهش و فناوری با دعوت از سرمایه گذاران جهت بازدید از طرح های تولید پروپیلن از متانول، از پیاده سازی دانش فنی فرایندی و کاتالیستهای مصرفی ایرانی در طرح هایGTPP , MTP کشور خبر داد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ مهر ۹۹ ، ۱۶:۰۰
رضا علویان

فوم در زبان انگلیسی به معنای کف است و در دانش پلیمر به کامپوزیت هایی اطلاق می شود که از یک ماده پلیمری به عنوان بستر و حباب های گاز به عنوان جزء دوم کامپوزیت تشکیل شده است.

به طور کلی می توان فوم ها یا اسفنج ها را موادی با ساختار سلولی نامید که دانسیته آن ها از دانسیته مواد اولیه پایین تر است.


 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ مهر ۹۹ ، ۱۵:۵۸
رضا علویان

نفوذ پلیمرها درمواد معدنی با حفظ طبیعت لایه ای آن ها نیز روش فوق العاده ای برای تهیه ترکیبات پلیمر با مواد معدنی است.

دو راه اصلی برای تهیه سیستم های لایه ای پلیمر با مواد معدنی وجود دارد.در برخی پلیمرها به صورت مستقیم و در بقیه با پلیمریزاسیون در جای مونومرهایی که قبلا در فضاهای بین لایه ای نفوذ می کنند محدود هستند،روش دوم اهمیت بیشتری دارد؛گرچه کنترل وزن مولکولی پلیمرهایی که با روش پلیمریزاسیون درجا شکل می گیرند بسیار مشکل است.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ مهر ۹۹ ، ۱۵:۳۴
رضا علویان