ایده های پلیمری

ایده های پلیمری خلاقانه که شاید برایتان جذاب باشد!

ایده های پلیمری

ایده های پلیمری خلاقانه که شاید برایتان جذاب باشد!

طی چند سال اخیر، صحبت های زیادی از زیان آور بودن پلاستیک ها و آلودگی محیط زیست با این مواد شنیده ایم. در این وبلاگ به این موضوع می پردازیم که این مواد پلاستیکی آنقدرها که می گویند هم ترسناک نیستند و با ایده های خلاقانه، می توان از دور ریختن این مواد جلوگیری کرد و اشیای جالبی تولید کرد.

۵ مطلب در تیر ۱۴۰۰ ثبت شده است

زیست آنلاین: تولید مواد شیمیایی می تواند به جذابیت بازیافت و مقابله با آلودگی جهانی پلاستیک کمک کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ تیر ۰۰ ، ۱۰:۴۱
رضا علویان

راهکارهایی مانند ایجاد جاده‌های پلاستیکی، استفاده از شیشه برای ساخت و ساز، تبدیل زباله به انرژی و بازیافت سیگار و کمپوست کردن اجساد در کشورهایی که رسم سوزاندن اجساد را دارند، می‌تواند تأثیر مثبتی بر وضعیت زیست محیطی داشته باشد. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ تیر ۰۰ ، ۰۸:۵۴
رضا علویان

کاربرد های خلاقانه بشکه پلاستیکی بسیاری از افراد تصورشان بر این است که بشکه های پلاستیکی پس از اتمام طول عمرشان، دیگر کارایی نداشته و بایستی دور انداخته شوند و به همین ترتیب به محیط زیست آسیب رسان خواهند بود. در صورتی که این تصور کاملا اشتباه است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ تیر ۰۰ ، ۱۳:۳۹
رضا علویان

بازار مصرف امروزی، با توجه به حجم بالای تولید و مصرف، مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و همه صاحبان صنعت را به طراحی سبز و دوست دار محیط زیست هدایت می کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ تیر ۰۰ ، ۱۴:۳۲
رضا علویان

اهمیت قالب سازی پلاستیک در صنعت

چرا از قالب های پلاستیکی استفاده می‌کنیم؟ صنایع پلاستیک سازی برای تولید قطعات پلاستیکی نیازمند قالب هایی هستند تا با تزریق موارد اولیه پلاستیک،‌ قطعه مورد نظر را تولید کنند. در گذشته از قالب های فلزی استفاده می‌شد و این کار برای صنایع هزینه های بسیاری در بر داشت. به همین دلیل به قالب های پلاستیکی روی آوردند، جنس آنها از آلومینیوم بود و هم قیمت ارزان تری داشتند و طول عمرشان هم بیشتر از قالب های فلزی بود. این موضوع می‌تواند اهمیتی که صنعت قالب سازی پلاستیک دارد را بیش از پیش برایمان روشن کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ تیر ۰۰ ، ۰۹:۳۴
رضا علویان