ایده های پلیمری

ایده های پلیمری خلاقانه که شاید برایتان جذاب باشد!

ایده های پلیمری

ایده های پلیمری خلاقانه که شاید برایتان جذاب باشد!

طی چند سال اخیر، صحبت های زیادی از زیان آور بودن پلاستیک ها و آلودگی محیط زیست با این مواد شنیده ایم. در این وبلاگ به این موضوع می پردازیم که این مواد پلاستیکی آنقدرها که می گویند هم ترسناک نیستند و با ایده های خلاقانه، می توان از دور ریختن این مواد جلوگیری کرد و اشیای جالبی تولید کرد.

نخ عدل بندی چیست؟

دوشنبه, ۱۳ دی ۱۴۰۰، ۰۵:۰۹ ب.ظ

نخ عدل‌بندی از جمله نخ‌هایی است که از پلی‌پروپیلن و در رنگ های مختلف تولید می‌شود. این نخ کاربردهای مختلفی مانند بسته بندی محصولات کشاورزی دارد؛ همچنین فهرست عدل بندی کالا ازجمله اسنادیست که در ارزیابی کالا توسط ماموران گمرک بسیار اهمیت دارد؛ چراکه این لیست بیانگر تعداد، نوع بسته بندی و همچنین خالص و ناخالص کل سفارش است. با ما همراه باشید تا در این مقاله به بررسی بیشتر نخ عدل‌بندی بپردازیم.

نخ عدل بندی

خصوصیات نخ عدل بندی

نخ عدل بندی ویژگی‌های زیادی دارد که همین ویژگیها‌‌ها باعث شده تا کاربرد‌های زیادی داشته باشد. نخ عدل‌بندی وزن بسیار کمی دارد و در مقابل آب و رطوبت مقاوم است. این نخ قطرثابت، تاب مناسب و یکنواخت و سطح مقطع ثابتی در طول دوک دارد. همچنین مقاومت بالا در برابر کشش باعث می‌شود نخ عدل‌بندی به دستگاه گره زنی هیچ آسیبی وارد نکند، عدم وجود پارگی و گره در طول این نخ، باعث بالا رفتن سرعت و کارایی دستگاه پرس علوفه می شود؛ به‌علاوه مواد اولیه خاصی که در نخ عدل بندی استفاده می‌شود باعث شده تا در صورت بلع احتمالی آن توسط دام، هیچگونه آسیب و صدمه ای به حیوان نمی‌رسد. در برابر اسید و قلیا مقاوم است و به راحتی از علوفه تمایز داده می‌شود. غیرقابل اشتعال است و به‌خاطر داشتن مواد ضد نور، در مقابل نور خورشید و اشعه فرابنفش مقاومت خوبی دارد.

کاربرد نخ عدل‌بندی

طناب عدل بندی

نخ عدل‌بندی درصنعت کشاورزی به وفور مورد استفاده قرار میگیرد و بیشترین استفاده از این نخ جهت بسته بندی علوفه و یونجه و سایر کارهای مشابه است. تنوع رنگی بالا این نخ‌ها به کشاورزان این امکان را می‌دهد تا بسته بندی محصولات کشاورزی را به‌راحتی انجام داده و محصولات را بدون اشتباه دسته‌بندی و انبار کرده و از رنگ‌های مختلف به‌منظور بسته بندی محصولات در طبقه‌بندی‌های مختلف استفاده کنند. با توجه به ویژگی های ذکر شده درباره نخ عدل بندی، در بعضی از موارد صیادان نیز از این نخ استفاده می‌کنند.

مزیت متنوع بودن رنگ‌های نخ عدل بندی، بسیار کاربردی و مهم است. به عنوان مثال، وجود تنوع رنگ در این نخ، سبب می‌شود که کارگران بسته بندی محصولات کشاورزی، بتوانند به راحتی محصولات را بدون هیچ اشتباهی دسته بندی و انبار کنند.

قیمت و نحوه خرید نخ عدل بندی

قیمت نخ عدل بندی با توجه به کیفیت و میزان مقاومت آن در برابر کشش و ساییدگی متفاوت است و با قیمت های مختلفی در بازار یافت می‌شود؛ بنابر این هنگام خرید نخ عدل بندی لازم است اطلاعات کافی از میزان کیفیت ، مقاومت و ساخت این نخ بدانید. همچنین این تفاوت قیمت ها به دلیل مواد افزودنی آنتی یووی است. برخی از نخ های عدل بندی افزودنی یووی ندارند و به همین دلیل رنج قیمت پایین تری دارند. بنابراین ضروری است که در انتخاب نخ مناسب دقت بسیار داشته باشید.

حرف آخر

همانطور که گفته شد نخ عدل‌بندی بخاطر ویژگی های خاصی نظیر مقاومت بالا در برابر آب و رطوبت، سایش و کشش، نور، عدم پرزدادن و …. باعت شده تا کاربردهای زیادی در صنایع مختلف به خصوص کشاورزی داشته باشد. اگر در باره مشخصات، ویژگی ها و یا قیمت نخ عدل‌بندی نیاز به توضیات بیشتری دارید حتما از طریق کامنت با ما در ارتباط باشید. در پایان امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

منبع: مدیوم

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۱۰/۱۳
رضا علویان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی