ایده های پلیمری

ایده های پلیمری خلاقانه که شاید برایتان جذاب باشد!

ایده های پلیمری

ایده های پلیمری خلاقانه که شاید برایتان جذاب باشد!

طی چند سال اخیر، صحبت های زیادی از زیان آور بودن پلاستیک ها و آلودگی محیط زیست با این مواد شنیده ایم. در این وبلاگ به این موضوع می پردازیم که این مواد پلاستیکی آنقدرها که می گویند هم ترسناک نیستند و با ایده های خلاقانه، می توان از دور ریختن این مواد جلوگیری کرد و اشیای جالبی تولید کرد.

۶ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

قالب سازی صنعتی کاربردی است که به واسطه آن قالب های بسیاری از مواد پلاستیکی ساخته می شوند. از قالب تزریق پلاستیک برای ساخت قطعات پلاستیکی مانند بطری های آب استفاده می شود. از آنجایی که پلاستیک نقش بسیار زیادی در زندگی انسان امروزی دارد، استفاده از این نوع قالب برای تولید قطعات مختلف نیز بسیار رایج شده است. سرعت و دقت این قالب ها بسیار بالا بوده و توانایی کنترل ضخامت از دیگر ویژگی های آن است. این مقاله ما قصد دارید در مورد قالب سازی و قالب تزریق پلاستیک توضیحات بیشتری را در خدمت علاقه مندان قرار دهیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۴:۵۶
رضا علویان

شاید امروزه تولیدکنندگان بسیاری داعیه تولید چسب های بین لایه ای حاوی گروه های مالئیک انهیدرید را داشته باشند، اما باید بگوییم اگر از گریدهای تولیدی این چسب ها که در صنایع مختلفی همچون بسته بندی، خودرو، لوله و اتصالات و … به کار می روند، درصد مالئیک آزاد بگیریم و خواص عملکردی آن ها را بیازماییم، تنها به تعداد انگشتان دست از تولیدکنندگان صاحب نام و آوازه باقی می مانند که برای بیش از 20 سال است به تولید این محصولات فوق مهندسی مشغول هستند. میتسوئی کمیکال ژاپنی (Mitsui Chemical) یکی از این کمپانی ها است که نام تجاری چسب های بین لایه ای خود را Admer قرار داده است.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۶:۳۴
رضا علویان

فیلم کشاورزی در اشکال متفاوت خود در حال کمک به ارتقای حوزه‌های صنعتی، کاهش هزینه‌ها، و ارتقای عمل‌کرد زیست‌محیطی (به عنوان مثال از طریق زیست‌تخریب‌پذیر بودن) است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۶:۵۴
رضا علویان

تولید عایق صداگیر خودرو


مواد عایق صدا فوق العاده مفید هستند. آنها می توانند در سراسر کابین اتومبیل، و همچنین در سقف و در بدنه استفاده شوند. معمولا فرایند عایق صدا از درب ها شروع می شود که نه تنها سر و صدا را کاهش می دهد، بلکه آکوستیک را نیز بهبود می بخشد. از آنجا که بلندگوهای سیستم صوتی به درب نصب می شوند، عایق کردن آنها باعث افزایش کیفیت صدا می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۰:۵۸
رضا علویان

امروزه دلایل زیادی برای بازیافت پلاستیک وجود دارد و از این طریق می توان چرخه مصرف پلاستیک را با تکیه بر اقتصاد چرخشی کامل نمود. نکته حائز اهمیت در فرآیند بازیافت پلاستیک، استفاده از تکنولوژی مناسب برای ایجاد ارزش افزوده و سودآوری می باشد.بازیافت پلاستیک دارای مزایای بسیاری برای تولید کنندگان صنعت پلاستیک، مصرف کنندگان و محیط زیست می باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۶:۰۳
رضا علویان

 

یک روش جدید در پرورش گیاهان استفاده از پلیمرهای مصنوعی ژل شکل برای نگهداری آب در خاک ، به ویژه در خاک های ماسه ای است .

به تازگی یک سری از این پلیمرها ، که شامل فرمول های جدید اصلاح کننده خاک می باشند ، برای تولید محصولات کشاورزی به خصوص برای استفاده در شرایط آب و هوایی خشک و نیمه خشک گسترش یافته است . 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۵:۰۷
رضا علویان