ایده های پلیمری

ایده های پلیمری خلاقانه که شاید برایتان جذاب باشد!

ایده های پلیمری

ایده های پلیمری خلاقانه که شاید برایتان جذاب باشد!

طی چند سال اخیر، صحبت های زیادی از زیان آور بودن پلاستیک ها و آلودگی محیط زیست با این مواد شنیده ایم. در این وبلاگ به این موضوع می پردازیم که این مواد پلاستیکی آنقدرها که می گویند هم ترسناک نیستند و با ایده های خلاقانه، می توان از دور ریختن این مواد جلوگیری کرد و اشیای جالبی تولید کرد.

شمارش معکوس تولید پروپیلن از متانول آغاز شد

سه شنبه, ۸ مهر ۱۳۹۹، ۰۴:۰۰ ب.ظ

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در ادامه سفر خود از اسکله های صادراتی بندر ماهشهر، طرح های توسعه ای شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در ماهشهر و طرح پتروناد بازدید کرد در جریان آخرین دستاوردها و نیز  فعالیت های انجام شده در این مجموعه ها قرار گرفت.

برگزاری جلسه با مدیران سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و برگزاری جلسه با شرکت پتروناد از دیگر برنامه های مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در این برنامه بازدید بود.

بهزاد محمدی معاون وزیر در امور پتروشیمی پس از بازدید از مرکز ماهشهر شرکت پژوهش و فناوری با دعوت از سرمایه گذاران جهت بازدید از طرح های تولید پروپیلن از متانول، از پیاده سازی دانش فنی فرایندی و کاتالیستهای مصرفی ایرانی در طرح هایGTPP , MTP کشور خبر داد.

بهزاد محمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی که در واحد نیمه صنعتی تولید پروپیلن از متانول موسوم به طرحMTP  حضور یافته بود اعلام کرد: در برنامه کلان صنعت پتروشیمی، توسعه هوشمند بر اساس توسعه طرح های پیشران از مسیر تولید پروپیلن به عنوان یکی از زنجیره های مهم توسعه مورد توجه قرار گرفته است.  بنابراین در ابتدا نیاز است ظرفیت تولید پروپیلن افزایش یابد و سپس توسعه هوشمند صنعت از این مسیر دنبال شود.

وی افزود: واحد نیمه صنعتی تولید پروپیلن از متانول در مرکز پژوهش و فناوری ماهشهر اخیرا عملیاتی شد و طی هفته های آتی آماده بازدید سرمایه گذاران می باشد. همزمان با توسعه دانش فنی   MTP دانش فنی تولید تمام کاتالیست های مورد نیاز این واحد نیز کسب شده و واحد های نیمه صنعتی برخی از این کاتالیست ها نیز در حال بهره برداری هستند.

محمدی ادامه داد: در توسعه طرح های تولید پروپیلن، هم در بخش دانش فنی فرایند و هم در بخش کاتالیست های مورد نیاز، هیچ محدودیتی برای توسعه وجود ندارد.

رئیس هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی در ادامه در خصوص سیاست و برنامه های این شرکت در جهت افزایش ظرفیت تولید پلی پروپیلن در کشور اظهارکرد: به زودی با اجرای طرح های GTPP , MTP در پارک عسلویه، امیر آباد و اسلام آباد غرب ظرفیت این محصول مهم به 4 میلیون تن در سال افزایش خواهد یافت.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۷/۰۸
رضا علویان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی