ایده های پلیمری

ایده های پلیمری خلاقانه که شاید برایتان جذاب باشد!

ایده های پلیمری

ایده های پلیمری خلاقانه که شاید برایتان جذاب باشد!

طی چند سال اخیر، صحبت های زیادی از زیان آور بودن پلاستیک ها و آلودگی محیط زیست با این مواد شنیده ایم. در این وبلاگ به این موضوع می پردازیم که این مواد پلاستیکی آنقدرها که می گویند هم ترسناک نیستند و با ایده های خلاقانه، می توان از دور ریختن این مواد جلوگیری کرد و اشیای جالبی تولید کرد.

۴ مطلب در آذر ۱۳۹۹ ثبت شده است

 

 

 

مواد پلیمری در حوزه های زیادی با سلامت انسان سر و کار دارند. به نحوی که زندگی و حیات انسان ها در بسیاری از موارد علی الخصوص علم پزشکی به مواد پلیمری وابسته شده است. از میان کاربردهای متنوع محصولات پلیمری، ظروف یکبار مصرف، نقش بسیار پر رنگ تری را در زندگی انسان امروزی دارند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آذر ۹۹ ، ۰۸:۴۷
رضا علویان

کاربرد بسیار زیاد شرینک در صنعت بسته بندی و پلاستیک، صاحبان صنعت را به سوی کسب دانش بیشتر دراین زمینه هدایت کرده است. در این مطلب با یکی از انواع شرینک بسته بندی آشنا می‌شویم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ آذر ۹۹ ، ۰۸:۵۶
رضا علویان

 

با استفاده از غشاء حاوی نانوالیاف، محققان موفق شدند قدرت محافظتی ماسک‌های معمولی را ارتقا دهند و آن‌ها را ۶ برابر بهتر از ماسک N۹۵ کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ آذر ۹۹ ، ۱۶:۳۱
رضا علویان

فناوری PHB و PLA

تولید صنعتی پلیمردرساخت پلاستیک‌های زیست تخریب پذیر شامل استخراج مستقیم پلیمرها از توده زیستی گیاه می‌باشد پلیمرهایی که از این روش تولید می‌شوند عمدتا شامل سلولز ، نشاسته ، انواع پروتئین‌ها ، فیبرها و چربی‌های گیاهی می‌باشند که به عنوان شالوده مواد پلیمری و محصولات طبیعی کاربرد دارند.
دسته دیگر موادی هستند که پس از انجام فرآیندهایی مانند تخمیر و هیدرولیز می‌توانند به عنوان مونومر پلیمرهای مورد نیاز صنعت استفاده شوند.

 

چرخه بازیافت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ آذر ۹۹ ، ۱۳:۲۲
رضا علویان