ایده های پلیمری

ایده های پلیمری خلاقانه که شاید برایتان جذاب باشد!

ایده های پلیمری

ایده های پلیمری خلاقانه که شاید برایتان جذاب باشد!

طی چند سال اخیر، صحبت های زیادی از زیان آور بودن پلاستیک ها و آلودگی محیط زیست با این مواد شنیده ایم. در این وبلاگ به این موضوع می پردازیم که این مواد پلاستیکی آنقدرها که می گویند هم ترسناک نیستند و با ایده های خلاقانه، می توان از دور ریختن این مواد جلوگیری کرد و اشیای جالبی تولید کرد.

لوله پلی اتیلن چیست؟

سه شنبه, ۱۶ شهریور ۱۴۰۰، ۰۴:۲۶ ب.ظ

لوله پلی اتیلن و صنعت تولید انواع لوله پلی اتیلن و دیگر محصولات آن در پنجاه سال گذشته پیشرفت‌هایی در راستای بالاتر بردن کیفیت داشته است که خود را به عنوان جایگزین مناسبی برای انواع دیگر لوله‌ها اعم از فولادی ، چدنی ، GRP و PVC مطرح کرده است.لوله پلی اتیلن یکی از پرکاربردترین لوله مورد استفاده در انتقال مایعات و گازها میباشد.

اولین نیاز کشاورز در آبیاری قطره ای لوله پلی اتیلن میباشد. از لوله 16 میلیمتری تا لوله قطر بالا از مواد پلی اتیلن تولید میشود و در آبیاری کاربرد دارد. حتی نوارتیپ های آبیاری قطره ای نیز از موارد پلی اتیلن ساخته میشود. همچنین در صنعت آب و فاضلاب نیز لوله تولید شده از جنس پلی اتیلن از پرکاربردترین لوله ها در انتقال آب آشامیدنی به شهر ها میباشند. اما نوع دیگری از لوله های پلی اتیلن در بازار موجود است تحت عنوان لوله پلی اتیلن درجه 2 یا غیر استاندارد. که از مواد پلی اتیلن گرانول شده بازیافتی تولید میشوند که کاربرد خاص خود را دارند مثل استفاده جهت پوشش کابل های برق و مخابراتی. جهت انتقال گاز طبیعی نیز از این لوله ها که اغلب خطوط زرد رنگی روی بدنه آنها کشیده شده استفاده میشود.

مزایای لوله پلی اتیلن

  • مقاوم در برابر اشعه ماورای بنفش (UV)
  • سبک بودن در مقایسه با لوله های فلزی و بتونی
  • مقاومت بالا در مقابل خوردگی توسط مواد شیمیایی و اسید ها
  • قابلیت اتصال توسط اتصالات جوشی و پیچی
  • پایین بودن ضریب اصطحکاک دیواره لوله
  • سهولت نصب و اجرای سریع
  • مقاومت بالا در مقابل ضربه
  • مقاومت بالا در مقابل سرما تا ۲۰ درجه سانتیگراد

نکات مهم در خرید لوله پلی اتیلن

نکته مهم و ضروری در زمان خرید لوله‌های پلیمری مورد توجه قرار دهید این است که توجه داشته باشید محصول خریداری شده از نشان استاندارد برخوردار باشد.

نکته مهم بعدی در خرید لوله پلی اتلین این است که باید به تمامی مشخصات مهمی که باید روی لوله درج شده باشد دقت کنید. یرای مثال مواردی مثل مواد اولیه مصرفی، تاریخ تولید، کارخانه تولید کننده قابل توجه می‌باشند.
تمرکز روی موارد گفته شده و بررسی آن‌ها اطلاعاتی پایه‌ای درباره محصولی که خریداری کرده‌اید در اختیار شما قرار می‌دهد. به عنوان مثال وقتی که بدانید کدام کارخانه تولیدی لوله پلی اتیلنی که شما خریداری کرده‌اید را تولید کرده است می‌توانید به این موضوع پی ببرید که آیا این کارخانه جزو برندهای معتبر و شناخته شده در این حیطه هست یا خیر و یا این که از میزان فروش محصولات و رضایت مشتریانشان باخبر شوید.

علاوه بر این نکته دیگری که باید در هنگام خرید لوله پلی اتیلن به آن توجه کنید این است که بدانید محصول مورد نظر شما از گواهینامه‌های لازم، استانداردها و خصوصیات مناسبی که باید داشته باشد برخوردار است یا خیر. این مورد به شما کمک می‌کند که در نهایت خریدی عالی و به جا داشته باشید تا در آینده به خاطر صرف هزینه‌های زیاد برای محصولی که ارزش خرید ندارد پشیمان نشوید.
نکته بسیار مهم دیگری که نباید فراموش شود این است که قبل از خرید حتما ویژگی‌هایی مانند اندازه لوله مورد نیاز، فشار داخلی و نوع مصرف را مشخص کنید زیرا در غیر این صورت با توجه به تولید و عرضه لوله‌های پلی اتیلنی برای کاربردهای مختلف و در اندازه‌های متفاوت در صورت نداشتن اطلاعات کافی درباره نوع لوله مورد نیاز ممکن است به مشکل بخورید.

توجه داشته باشید که بهترین لوله پلی اتیلن علاوه بر این که لازم است از مواد اولیه با کیفیت ساخته شده باشد باید پس از گذراندن استانداردهای لازم و با استفاده از تجهیزات مدرن و خط تولید مجهز به دست مشتری رسیده باشد تا بتواند نیاز مشتری را آن طور که باید برآورده کند. علاوه بر این نوع انبار کردن و حمل و نقل نیز در دست یابی مشتری به محصول باکیفیت بسیار تاثیرگذار است زیرا چنانچه در این مرحله مراقبت‌های لازم انجام نشوند ممکن است آسیب جدی به لوله‌ها وارد شود و عملکرد نهایی به شدت تحت تاثیر قرار گیرد.

منایع: ویرگول، ویکی پایپ، پلی استیل

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۶/۱۶
رضا علویان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی