ایده های پلیمری

ایده های پلیمری خلاقانه که شاید برایتان جذاب باشد!

ایده های پلیمری

ایده های پلیمری خلاقانه که شاید برایتان جذاب باشد!

طی چند سال اخیر، صحبت های زیادی از زیان آور بودن پلاستیک ها و آلودگی محیط زیست با این مواد شنیده ایم. در این وبلاگ به این موضوع می پردازیم که این مواد پلاستیکی آنقدرها که می گویند هم ترسناک نیستند و با ایده های خلاقانه، می توان از دور ریختن این مواد جلوگیری کرد و اشیای جالبی تولید کرد.

20 ایده خلاقانه و جذاب بسته بندی ۲۰۲۰

سه شنبه, ۲۳ دی ۱۳۹۹، ۱۰:۲۱ ق.ظ

بسته بندی و داشتن ایده خلاقانه برای بسته بندی در طراحی آن میتواند گامی موثر در فروش محصولاتی که با آن بسته بندی قرار است که عرضه شوند، برمیدارد. اغلب افراد برای اینکه بتوانند محصولات خود را در زمانی کم به فروش برسانند، تمام انرژی خود را بر بهتر کردن محصول میگذارند و از بسته بندی آن غافل می شوند؛ ولی باید فراموش نکنند که گام اول هر خریدی برای مشتریان، دیدن بسته بندی آن است. در ادامه شما را با بسته بندی خلاقانه آشنا میکنیم و در ادامه ۵۰ ایده خلاقانه برای بسته بندی را به شما نمایش خواهیم داد، با ما همراه باشید.

 

چرا بسته بندی خلاقانه برای کسب و کار مهم است؟

 

جهان امروزه به یک بازار با مرزهای قابل نفود تبدیل شده است. محصولات از دورترین نقاط جهان به سرعت در دسترس قرار میگیرند. این گسترش جهانی بازارها، منجر به افزایش رقابت ها نیز می شود که البته گزینه های زیادی در اختیار مشتریان قرار میدهد اما کسب سود را برای شرکت های سرمایه گذار محدود می کند. هر شرکتی مطمئنا محصولات خوب و با کیفیتی ارائه می دهد و آنها را عرضه می کند. اما، باید عاملی برای برتری یک شرکت نسبت به شرکت دیگر وجود داشته باشد.یکی از این عوامل، بسته بندی محصول است.

بسته بندی شامل موارد دیگری چون کیفیت چاپ و موارد مشابه نیز می باشد. ظهور بسته بندی به عنوان یک عامل مهم برای پیشرفت شرکت ها، منجر به افزایش تقاضا برای چاپ در هند شده است.دلایل زیادی برای اهمیت بسته بندی در موفقیت یک محصول وجود دارد که درادامه برخی از این دلایل را با هم مرور میکنیم:

ظاهر جذاب: درست است که خیلی از افراد یک محصول را با توجه به کیفیت آن قضاوت میکنند اما دروهله ی اول، دلیل جذب شدن به سمت یک محصول می تواند بسته بندی جذاب آن باشد. استفاده از یک بسته بندی رنگارنگ و ظریف می تواند مشتریان را به سمت آن محصول بکشاند. شرکت ها می توانند از سرویس های ارائه شده توسط خدمات چاپ استفاده کنند تا بسته بندی مطلوبی برای محصول خود تهیه کنند.

خلاقیت: اگر یک بازار رقابتی وجود داشته باشد، مطمئنا همه تولیدکنندگان سعی در جذاب نشان دادن محصول خود دارند. پس درکنار ظاهر جذاب، باید موارد دیگری هم در بسته بندی وجود داشته باشد تا مشتری را تحت تاثیر قرار دهد. فزودن ایده های خلاقانه به بسته بندی، مثل افزودن بسته هایی با طراحی خاص که درمورد محصول صحبت میکنند، می تواند ایده ای خلاقانه باشد. در این باره هم خدمات چاپ متنوعی وجود دارد که می تواند خواسته های شما را برآورده کند.

اطلاعات: بسته بندی یک محصول باید شامل اطلاعاتی در مورد محصول نیز باشد.که این اطلاعات شامل مقادیر پروتئین، وزن، ظرفیت، مزایای سلامتی و موارد دیگر در مورد محصول می باشد. برای چاپ این اطلاعات بر روی محصول نیز، خدمات چاپ وجود دارد.

توانایی جذب: هر محصولی مطابق با مخاطبی که میخواد جذب کند، به بازار عرضه می شود.بسته بندی یک استراتژی مهم بازاریابی است. محصول باید به گونه ای بسته بندی شود که مورد توجه ی مخاطبان قرار بگیرد. برای مثال می توان استفاده از تصاویر کارتونی روی غلات کودکان را نام برد. با ساتفاده از خدمات چاپ آنلاین می توان این موارد را نیز تامین کرد

دوام: بسیاری از محصولات تنها به خاطر بسته بندیشان محبوب می شوند. مثلا استفاده از کیسه های کنفی و کیسه های کاغذی که سازگار با محیط زیست هستند و برای موارد دیگری هم کاربرد دارند، از محبوبت خاصی برخوردار هستند چرا که دوام این کیسه ها نیز بسیار بالاست.

بنابر آنچه که گفته شد، برخی از صنایع چاپ می توانند به بهبود و افزایش ظرفیت سود شرکت ها کمک کنند. شرکتهایی که خدمات چاپ آنلاین ارائه می دهند؛، نقش عمده ای در بسته بندی محصولات دارند. بسته بندی صحیح، محبوبت محصول را افزایش می دهد و سود افزایش می یابد.

 

کدام بسته بندی خلاقانه است ؟

به جدیدترین خرید خود فکر کنید. چرا آن مارک خاص را خریداری کردید؟ آیا این یک خرید با تصمیم ناگهانی بود و یا چیزی بود که شما واقعاً به آن احتیاج دارید؟
اکنون که به آن فکر می کنید، احتمالات ممکن را درک خواهید کرد، شما آن را خریداری کرده اید زیرا طرح بسته بندی شما را علاقه مند کرده است. بله، شاید به شامپو احتیاج داشته باشید، اما آیا به آن مارک خاص نیاز داشتید؟ محصولی با بطری براق و گران قیمت؟ نه، اما شما آن را خریداری کرده اید زیرا فکر می‌کنید این همان محصولیست که سبب خوشحالی و رضایت قلبیتان می‌شود، حتی اگر با همان کالایی که در سطل تخفیف وجود دارد یکسان بوده باشد.
این هدف اصلی بسته بندی است. بسته بندی وقتی درست و خلاقانه انجام شود، در نهایت همان چیزی است که سبب فروش محصول شما خواهد شد، منظور از بسته بندی فقط این نیست که آرم خود را روی یک بسته قرار دهید، یک بسته بندی خوب توجه را جلب می کند، پیامی می فرستد و باعث می شود مصرف کنندگان، نسبت به محصول و برند شما احساس خاصی داشته باشند.
بسته بندی نوعی برند‌سازی است و پی بردن به راه های متمایزکردن محصولاتتان در بین سایر محصولات یک فروشگاه می تواند سخت باشد بنابراین به این ۵۰ ایده خارق‌العاده بسته بندی خلاقانه و بی نظیر نگاهی بیندازید تا الهام بگیرید و یاد بگیرید که چگونه بسته بندی خود را تهیه کنید و بتوانید به سهم مناسبی از بازار هدفتان دست یابید.


۱. از الگوها استفاده کنید.

 

استفاده از الگوها میتواند ساده ترین و اولین قدم برای یک بسته بندی مناسب می‌باشد. به بسته بندی ابزارآلات در تصویر بالا دقت کنید، این بسته بندی از نظر ساختاری ساده است ، اما با وجود نوارهای جالب توجه بر روی پس زمینه، احساس می‌کنید بسته بندی دارای ساختار و برجستگی هایی است. طرح رنگی به آن احساس کاملاً آمریکایی می‌دهد و ابزارها داستان خود را تعریف می کنند.

 

۲. از تمام فضای موجود استفاده کنید.

هنگام ایجاد یک بسته بندی‌، از هر اینچ موجود استفاده کنید. در این جعبه از یک الگوی گل زیبا در قسمت داخلی استفاده شده است. این الگو به جای اینکه داخل را دست نخورده بگذارد، باعث می شود بسته بندی بسیار شیک تر به نظر رسیده و کیفیت بالای آن به خوبی احساس شود، که به نوبه خود باعث می‌شود کالای داخل آن در بهترین حالت خود ظاهر شود.

 

۳. از سادگی نترسید.

گاهی اوقات سادگی مهم است و این مورد در بسته بندی نیز صدق می کند. بسته بندی بالا با ترکیب پس زمینه‌ای ساده از مواد بازیافتی و پرهایی زیبا تصویری ساده اما جذاب پدید آورده‌اند از طرفی رنگ های روشن‌تر روی لیبل سبب شده‌اند تا بسته بندی در عین ساده بودن، مدرن به نظر برسد.

 

۴. ویژگی کاربران هدف را در نظر بگیرید

مهم است که عکس العمل خریداران را نسبت به محصول پیش بینی کنید. به عنوان مثال بسته بندی یک کالای لوکس مثل یک کفش را در نظر بگیرید، کاربر هزینه بیشتری برای خرید محصول لوکس شما پرداخت کرده بنابراین توقعات بیشتری هم خواهد داشت. در این بسته بندی کاربر ابتدا جعبه محصول را باز کرده و سپس شاهد بسته بندی اضافه دیگری خواهد بود و پس از باز کردن آن کفش های خریداری شده را می بیند، این عمل ساده لایه بندی، جنبه لوکس بودن محصول را افزایش داده و پرداخت هزینه بیشتر را برای کاربر منطقی می سازد علاوه بر این به کاربر این حس را منتقل می کند که در حال استفاده از یک محصول لوکس و فوق العاده می باشد.

 

۵. استفاده از طراحی مکمل

اطمینان حاصل کنید که طراحی مورد استفاده در بسته بندی شما، مکمل کالای موجود در بسته باشد و خریدار میتواند بدون نیاز به جعبه گشایی، محتویات آن را ببیند. به تصویر بالا توجه کنید، این بسته بندی ساده و طبیعی به نظر می رسد؛ درست مانند محتویات درون بسته، از طرفی شما می توانید تمام محتویات بسته را قبل از خرید، مشاهده کنید. این امر شفافیت شما در ارائه محصول را به کاربر نشان داده و به کاربر این حس را منتقل می کند که شما به چیزی که می‌فروشید افتخار می‌کنید.

 

۶. بازیگوش باشید.

از فرصت های موجود برای بازیگوشی و خلاق بودن در بسته بندی استفاده کنید، بسته بندی بالا فوق العاده زیبا و سرزنده و در عین حال ساده است، تصویر روی محصول در حال تعامل با محتویات آن بوده و اجازه می دهد تا محصول برجسته تر به نظر برسد، رنگ‌های استفاده شده در بسته بندی با محتویات آن تناسب دارند و حالت شخصیت روی تصویر به کاربر حس لذیذ بودن تمشک ها را منتقل می کند.

 

۷. جسور باشید.

استفاده از چندین رنگ و شکل در یک الگوی جالب راهی عالی برای دیده شدن می‌باشد. به عنوان مثال بسته بندی این نوشیدنی از این پارامترها استفاده می‌کند و ظاهری بی نظیر دارد از طرفی شادابی رنگ ها و طرح های مختلف بسته بندی آن، حس سپری اوقاتی خوش در کاربر را تقویت می‌کند.

 

۸. متفاوت ظاهر شوید.

اگر محصولی دارید که توسط رقبای زیادی تولید می شود، سعی کنید در نحوه نمایش آن ابتکاری داشته باشید. بسته بندی عسل در تصویر بالا قدمی در جهت مخالف با شیشه های معمولی یا شیشه های پلاستیکی برداشته و ظرف آن از موم زنبور عسل ساخته شده است، چه بهتر، هنگامی که از این محصول استفاده کردید، می توانید ظرف را برعکس کرده و با استفاده از یک فیتیله از آن به عنوان شمع استفاده کنید، ایده‌ی فوق العاده‌ای به نظر می‌رسد.

 

۹. فرآیند استفاده از محصول را در نظر بگیرید.

اگر محصول شما چیزی است که به نظر شما میتوان از آن به عنوان هدیه استفاده کرد، آن را به این روش نمایش دهید. این نوشیدنی برای هدیه دادن در مهمانی‌ها ساخته شده است، کاغذ سفید از بطری شیشه ای محافظت می کند، وقتی جعبه استوانه ای را باز می کنید، می‌توانید کاغذ را از بطری جدا کنید، که یادآور باز کردن هدایای معمولی بسته‌بندی شده است.

 

۱۰. از سبک سازی استفاده کنید.

الزامی برای استفاده از تصاویر واقعی و گرافیک‌های واضح وجود ندارد، می توانید از یک الگوی خاص از گرافیک ها استفاده و آن را به سبک و امضای خود تبدیل کنید. در بسته بندی بالا در نگاه اول فقط خطوطی را می بینید که در سرتاسر بسته بندی امتداد یافته اند اما زمانی که بیشتر دقت کنید متوجه خواهید شد این خطوط در حال نمایش یک چهره و موهای آن هستند، این طرح با وجود سادگی سبب سبک سازی و سر‌ذوق آمدن مصرف کننده خواهد شد.

 

۱۱. خودتان را محدود نکنید.

نیازی نیست که شیوه بسته بندی خود را با سایر رقیبانتان در بازار وقف دهید، خود را محدود نکنید، می توانید شیوه بسته بندی محصولاتتان را خودتان انتخاب کنید به عنوان مثال اکثر صابون های موجود با بسته بندی هایی یکسان ارائه می‌شوند اما در تصویر بالا بسته بندی صابون به صورت یک جعبه ساده، انجام شده که سبب متفاوت شدن آن با سایر صابون های موجود در بازار شده است، علاوه بر این با این نوع بسته بندی می توانید از جعبه آن به عنوان یک جا‌صابونی استفاده کنید.

 

۱۲. مدرن باشید.

طرح‌های مدرن و براق و ساده سبب برجسته شدن محصولاتتان خواهند شد، برای دستیابی به ظاهری مدرن از خطوط تمیز، رنگ های ساده و فونت‌های بدون دندانه استفاده کنید. این بسته بندی از یک رویکرد بسیار مدرن استفاده کرده، همچنین جنس مورد استفاده در بسته بندی سبب شده تا شیک‌تر و مدرن‌تر به نظر برسد. طرح های اینچنینی به هیچ وجه ضعیف نبوده و مصرف کنندگان را به کنجکاوی در مورد ماهیت آن وادار می کنند.

 

۱۳. از بسته بندی بافت دار استفاده کنید.

بافت‌های برجسته می توانند به اندازه تصاویر جذاب باشند، مصرف کنندگان در نهایت به صورت فیزیکی با محصول شما تعامل برقرار می‌کنند پس استفاده از بافت های برجسته می تواند ایده ی خوبی باشد. به بسته بندی محصول بالا توجه کنید، این محصول یک اسپره‌ی دفع حشرات است، بافت‌های موجود در آن نه تنها سبب پایداری بیشتر محصول هنگام در دست نگه داشتنشان می‌شوند بلکه حس خوبی و متفاوتی به کاربر منتقل می‌کنند.

 

۱۴. از رنگ ها برای معرفی محصول استفاده کنید.

اگر محصول شما رنگ خاصی دارد می توانید از آن رنگ در بسته بندی محصول نیز استفاده کنید. به عنوان مثال بسته بندی آبنبات را در نظر بگیرید، با هماهنگ کردن رنگ بسته بندی با آب نبات‌های موجود می‌توانید نوع هر آبنبات را به مصرف کننده معرفی کنید بدون اینکه نیاز باشد به محتوای بسته دقت نمایند، به این ترتیب بسته بندی آبنبات های پرتقالی نارنجی و آبنبات های توت فرنگی قرمز خواهند بود.

 

۱۵. یک داستان تعریف کنید.

با تعریف کردن یک داستان در بسته بندی‌هایتان می‌توانید طرفداران زیادی بدست آورید، مردم عاشق داستان و کشف اطلاعاتی هستند که می توانند جالب باشند. به عنوان مثال زمانی که این جوراب را بسته بندی خارج می‌کنید شاهد گلوله‌ای از پنبه و اشکالی از دودکش لوکوموتیو خواهید بود که شما را به سال‌های دور و کارخانه های جوراب بافی قدیمی خواهد برد.

 

۱۶. به ریشه ها پایبند باشید.

چیزی که محصول تولیدی شما با آن شناخته می شود را در بسته بندی خود نشان دهید، به عنوان مثال در بسته بندی یک کرم پوست می توانید از پس زمینه‌ای با رنگ پوست استفاده کنید و در صورتی که بر روی طبیعی بودن محصول تاکید دارید، می‌توانید از عناصر موجود در طبیعت برای انتقال حس ارگانیک بودن محصول به مصرف کننده، استفاده نمایید.

 

۱۷. خلاق باشید.

شما همیشه قادر هستید با استفاده از ترفندهای مختلف یک بسته بندی جذاب درست کنید اما وقتی واقعا موفق خواهید بود که محصولتان هم به همان اندازه جذاب باشد. به عنوان مثال به این صابون که از شیر ساخته شده نگاه کنید، برند سازنده این محصول به راحتی می توانست آن را به صورت قالبی مستطیل شکل عرضه کند، در عوض صابون را به شکل یک بستنی درآورده تا علاوه بر جلب توجه به ماهیت مواد تشکیل دهنده صابون نیز اشاره کند.

 

۱۸. اهمیت فضای داخلی بسته بندی

قسمت بیرونی بسته بندی شما باید جالب باشد، اما فضای داخلی چطور؟ اگر چندین محصول و قطعه درون بسته بندی شما وجود دارد بهتر است آنها را جداگانه نمایش دهید. این بسته بندی yoyo دارای بریدگی های کوچکی برای هر قطعه yoyo است و همه آنها به زیبایی در داخل جای می گیرند. رنگ‌های محصول به رنگ های قطعات موجود در جعبه مربوط می‌شود و آن را به زیبایی در کنار یکدیگر قرار می‌دهد.

 

۱۹. از بسته بندی سازگار با محیط زیست استفاده کنید.

سازگاری و حمایت از محیط زیست یک روش عالی برای این است که مردم عاشق برند شما باشند. یکی از راه های دوستانه سازگار با محیط زیست این است که از بسته بندی های سازگار با محیط زیست در محصولاتتان استفاده کنید. این بطری‌ها در نگاه اول مانند مواد تمیز کننده معمولی به نظر میرسند، اما هنگامی که با آنها تعامل برقرار می‌کنید متوجه می‌شوید که آنها از پلاستیک کرکی ساخته نشده‌اند بلکه آنها بطری های چینی هستند و پس از تمام شدن محصول داخل آن، می توانند به عنوان گلدان استفاده می‌شوند.

 

۲۰. بازی با حواس چندگانه

تا می‌توانید از هر یک از حواس چندگانه انسان برای جلب توجه استفاده کنید، حس لامسه یکی از مهم‌ترین آن‌هاست. در بسته بندی شکل بالا هوای موجود در بسته بندی، پس از قرار داده شدن قطعات در آن، خارج شده و سبب پدید آمدن جلوه ای زیبا و سه بعدی شده که علاوه بر چشم ها برای دست ها نیز جالب خواهد بود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۰/۲۳
رضا علویان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی