ایده های پلیمری

ایده های پلیمری خلاقانه که شاید برایتان جذاب باشد!

ایده های پلیمری

ایده های پلیمری خلاقانه که شاید برایتان جذاب باشد!

طی چند سال اخیر، صحبت های زیادی از زیان آور بودن پلاستیک ها و آلودگی محیط زیست با این مواد شنیده ایم. در این وبلاگ به این موضوع می پردازیم که این مواد پلاستیکی آنقدرها که می گویند هم ترسناک نیستند و با ایده های خلاقانه، می توان از دور ریختن این مواد جلوگیری کرد و اشیای جالبی تولید کرد.

رقابت 5 ایده تخصصی در ایده‌بازار پلیمر

سه شنبه, ۱۶ دی ۱۳۹۹، ۰۸:۴۴ ق.ظ

 

دبیر ایده‌بازار تخصصی پلیمر و رنگ از رقابت 5 ایده تخصصی در زمینه صنایع پلیمر در این رویداد خبر داد.

به گزارش ایسنا محمدحسین ابراهیمی در سومین رویداد ایده بازار پلیمر و رنگ، استفاده از مواد پلیمری برگرفته از مواد پتروشیمی را یکی از چالش‌های اصلی محیط زیست امروز دانست و افزود: بخش اعظمی از این مواد زیست تخریب‌پذیر نیستند و در طبیعت باقی می‌مانند.

وی عناصر استفاده شده در این مواد را شامل پلیمرهای مصنوعی چون پلی‌اتیلن، پلی پروپیلن و پلی استایرن دانست و یادآور شد: بسیاری از محققان به دنبال راهکارهایی برای زیست تخریب‌پذیر کردن پلیمرهای مصنوعی هستند و برخی از پلیمرهای زیست تخریب پذیر نیز به بازارهای اروپا و آمریکا عرضه شده است.

ابراهیمی استفاده از ظروف یکبار مصرف را بخش جدایی‌ناپذیر زندگی امروز بشر دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر این ظروف از مواد پلیمری ساخته می‌شوند و این در حالی است که به ظروف یکبار مصرف اسفنجی بر پایه پلی استایرن به عنوان یک بسته‌بندی سالم و بهداشتی در کشور کمتر توجه شده است.

وی با بیان اینکه اسید پلی لاکتیک به عنوان یک ماده تجزیه‌پذیر از جمله مواد زیست تخریب پذیری است که می‌توان در تولید ظروف یکبار مصرف استفاده کرد، گفت: پیش‌بینی می‌شود تقاضا برای این ماده تا سال 2020 به یک مگاتن در سال افزایش یابد.

دبیر ایده بازار تخصصی مهندسی پلیمر و رنگ اضافه کرد: بر این اساس سومین دوره ایده بازار تخصصی پلیمر را با رویکرد تولید ظروف یکبار مصرف با استفاده از مواد زیست تخریب پذیر برگزار کردیم.

وی با اشاره به جزئیات این رویداد خاطرنشان کرد: در این دوره از ایده بازار 22 ایده در زمینه مرتبط ارسال شد که در داوری اولیه ایده، 12 تیم پذیرش شد و در مرحله نهایی که امروز سه شنبه 30 آذر ماه است، 5 ایده ارائه خواهد شد.

ابراهیمی تاکید کرد: صاحبان ایده در حضور صاحبان سرمایه و صنایع ایده‌های خود را ارائه می‌دهند.

 

منبع: https://www.isna.ir/news/95093018789

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۰/۱۶
رضا علویان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی